Dermosil keräsi yhdessä asiakkaidensa kanssa lähes 40 000 euroa Kriisipuhelimelle
Alkuvuonna soittoja on tullut yli 64 000, mikä on yli 50 % enemmän, kuin vuotta aiemmin samaan aikaan. Lahjoituksen avulla yhä useampi kriisissä keskusteluapua tarvitseva soittaja pääsee keskustelemaan päivystäjien kanssa. Lahjoitusvaroilla saadaan lisää Kriisipuhelin-päivystäjiä ja kriisikeskusteluja.
”Koronakriisi on mullistanut ihmisten elämän ja se näkyy Kriisipuhelimessa”, kertoo Kriisipuhelintoiminnan päällikkö Susanna Winter. Moni on hakenut ensimmäistä kertaa elämässään keskusteluapua.
”Soittajat puhuvat muun muassa tilanteen tuomista peloista, taloudellisista huolista tai eristyksen vaikutuksista ihmissuhteisiin tai yksinäisyyden kokemukseen. Korona täyttää mielen ja pahaa oloa on paljon. Myös itsetuhoisten soittojen määrä on kasvanut. On tärkeää, että linjat eivät piippaa kriisissä olevalle soittajalle varattua, vaan päivystäjien määrää voidaan lisätä. Kiitos paljon Dermosil!”, Susanna Winter sanoo.
Kriisipuhelin päivystää suomeksi, ruotsiksi, arabiaksi ja englanniksi. Suomenkielinen linja on auki 24h jokainen päivä ja yö. Lisätietoa mieli.fi/kriisipuhelin.
Sivua muokattu 29.6.2021