MIELI Kriisipuhelin 09 2525 0111 - keskusteluapua kriisiin
MIELI Kriisipuhelin antaa kertaluonteista keskusteluapua 24 tuntia vuorokaudessa numerossa 09 2525 0111. Voit soittaa nimettömästi ja luottamuksellisesti.
Katkoksia puheluissa muutostöiden takia
Puheluita on katkennut viime aikoina ajoittain puhelinoperaattorimme muutostöiden takia. Jos kriisipuhelu katkeaa äkillisesti, voit soittaa MIELI Kriisipuhelimeen heti uudestaan. Hätätilanteessa ota yhteys 112 tai lähimpään päivystykseen
MIELI Kriisipuhelimen tuki on kriisissä oleville ja se auttaa esimerkiksi silloin, kun
- elämäsi on juuri muuttunut ja sinun on paha olla,
- olet kokenut järkyttävän tapahtuman,
- koet, ettet jaksa yksin pelon, huolen tai surun kanssa,
- sinulla on itsetuhoisia ajatuksia tai
- olet huolissasi läheisestäsi.
Kriisipuhelin-päivystäjät ovat kriisityön ammattilaisia sekä tehtävään valittuja ja koulutettuja vapaaehtoisia.
Jos tarvitset viranomaisapua esimerkiksi hengenvaarallisen tilanteen takia, soita hätänumeroon 112, hakeudu päivystykseen tai ota yhteys asuinpaikkakuntasi sosiaali- ja kriisipäivystykseen.
Mitä puhelu maksaa?
Puhelinoperaattorisi veloittaa puhelusta soittajan liittymäsopimuksen mukaisen hinnan (pvm/mpm). MIELI ry ei peri maksua.
Palaute Kriisipuhelin keskustelusta
Voit antaa nimettömänä palautetta Kriisipuhelin-keskustelusta lomakkeen kautta. Käymme läpi jokaisen palautteen.
Kriisipuhelin-päivystäjät keskittyvät niihin puheluihin, joissa soittaja hakee keskusteluapua kriisiin. Päivystäjä auttaa soittajaa pohtimaan keinoja oman tilanteen helpottamiseksi, omien voimavarojen löytämiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi. Keskusteluapu on tarkoitettu kertaluontoiseksi tueksi yhteydenottajalle. Pidempiaikainen tuki löytyy asuinpaikkakunnalta.
Jos soittaja tarvitsee viranomaisapua, hän soittaa Kriisipuhelimen sijaan hätänumeroon 112. Poikkeustilanteissa, jos esimerkiksi henki on uhattuna, lain (Rikoslain 15 luku 10§, Lastensuojelulain 25§, Vanhuspalvelulain 25§) edellyttämällä tavalla ja ilmoitamme puhelusta viranomaisille.
Päivystäjien kesken jaetaan tarvittaessa työn sujuvuuden kannalta oleellista tietoa soitoista, mutta ei soittajien henkilöllisyyteen tai tunnistettavuuteen liittyviä tietoja. Tilastotietoja ja palautteita ilman, että soittaja on tunnistettavissa, voidaan käyttää tutkimus-, raportointi- ja tiedotustarkoituksessa.