Siirry sisältöön

Näytä, että kuuntelet – Lahjoita H&M:n kassalla Kriisipuhelimelle

H&M:n asiakkailla on 26.10.–8.11.2020 mahdollisuus lahjoittaa kaikkien Suomen H&M-myymälöiden kassapisteillä haluamansa summa MIELI Suomen Mielenterveys ry:n Kriisipuhelimen toiminnan tukemiseksi.

Kriisipuhelin antaa keskusteluapua anonyymisti kriisissä ja vaikeassa elämäntilanteessa oleville. H&M on ylpeä tarjotessaan jo toista kertaa asiakkailleen mahdollisuuden tukea MIELI ry:n tekemää arvokasta työtä.

Kuva hymyilevästä naisesta. Kuvassa teksti Mieli sydän H&M.

Asiakkaiden tekemät lahjoitukset ohjataan suoraan Kriisipuhelimen päivystäjämäärän lisäämiseen, jotta yhä useampi saisi mahdollisuuden arvokkaaseen apuun. Jo 10 eurolla Kriisipuhelin voi vastata apua tarvitsevan soittoon.

Ensimmäisen kerran kampanja toteutettiin H&M-myymälöissä vuonna 2019, jolloin asiakkaat lahjoittivat yhteensä 36 804 euroa Kriisipuhelimen toimintaan. Kerätyillä varoilla MIELI ry palkkasi lisää päivystäjiä vahvistamaan kaikista eniten ruuhkautuvaa yöpäivystystä kesällä 2019.

”Jokainen kollega ja asiakas on meille arvokas ja tärkeä. Teemme töitä tiimeinä ja vahvat arvot ohjaavat kaikkea toimintaamme. Olemme ylpeitä, että voimme tarjota asiakkaillemme ja kollegoillemme ympäri Suomen hienon mahdollisuuden tukea MIELI ry:n tekemää tärkeää työtä”, H&M:n tiimiläiset kertovat.

Keskusteluapua saatavilla vuorokauden ympäri

Kriisipuhelimeen voi soittaa nimettömänä, kun omat voimavarat eivät enää riitä ja haluaa keskusteluapua. Kriisipuhelin päivystää suomeksi vuorokauden ympäri. Lisäksi keskusteluapua on saatavilla ruotsiksi, englanniksi ja arabiaksi. Tänä vuonna Kriisipuhelimessa on vastattu jo lähes 70 000 soittoon. Soittoyrityksiä on tullut ennätysmäärä, noin 230 000 kappaletta, mutta vain noin joka kolmanteen soittoon pystytään vastaamaan. Linjat ruuhkautuvat etenkin öisin.

”Tämä vuosi on ollut poikkeuksellinen ja koronaepidemia on vaikuttanut meidän kaikkien elämään. Moni on kokenut vaikeaksi pärjätä pelkojen, epävarmuuden ja yksinäisyyden kanssa. Kriisipuhelimessa tämä näkyy valtavina soittomäärinä. Erityisesti nuorten aikuisten, etenkin nuorten naisten, soittojen määrä on kasvanut. Tarve keskusteluapuun ja kokemukseen siitä, ettei ole yksin omien ajatustensa kanssa, on valtava. On upeaa, että voimme yhteistyössä H&M:n kanssa lisätä päivystäjien määrää ja avun saamista”, kertoo Kriisipuhelintoiminnan päällikkö Susanna Winter MIELI ry:stä.

H&M on globaali muotiyritys, jonka liikeideana on tarjota muotia ja laatua parhaaseen hintaan, vastuullisesti. H&M perustettiin Ruotsissa 1947, ja Suomen ensimmäinen H&M-myymälä avattiin 1997. H&M:llä on Suomessa 55 myymälää ympäri maan ja maailmanlaajuisesti yli 4 800 myymälää 70 markkina-alueella.

H&M:n vastuullisuusvisio on käyttää kokoansa ja skaalaansa johtaakseen koko muotialaa kohti vastuullisempaa tulevaisuutta ollen samalla reilu ja tasa-arvoinen yritys. Voit lukea H&M:n vastuullisuustyöstä osoitteessa hm.com/sustainability

Sivua muokattu 2.7.2021


Sisältö liittyy seuraaviin aihealueisiin: