SOS-kriisikeskus

SOS-kriisikeskus Helsingissä tarjoaa lyhytkestoista keskusteluapua kriisistä selviytymisen tueksi. Voit tulla vastaanotolle yksin, puolisosi kanssa tai perheenä. Vastaanotolle ei tarvita lähetettä. Tukea ja apua tarjotaan myös maahanmuuttajille suomeksi, ruotsiksi, englanniksi tai tarvittaessa tulkin välityksellä.

Ajanvaraus

Kriisikeskuksissa asiointi on turvallista. Henkilötietoja ei kerätä eikä käynneistä tehdä raportteja. Käytössämme ei ole asiakastietojärjestelmää. Pyydämme asiakkaalta puhelinnumerotiedon tai sähköpostisositteen, jonka säilytämme asiakkuuden ajan tietosuojavaltuutetun hyväksymän käytännön mukaan. Käyntien jälkeen ne ja mahdolliset työntekijän omat muistiinpanot hävitetään. Asioida voi myös nimettömänä.

Tällä hetkellä tapaamme asiakkaita pääsääntöisesti etäyhteydellä. Kiireellisessä avun tarpeessa ota yhteys oman paikkakuntasi sosiaali ja -kriisipäivystykseen tai hätänumeroon 112.

Aika tapaamiseen varataan puhelimitse numerosta (09) 4135 0510, yhteydenottolomakkeella tai sähköisen ajanvarauskalenterin kautta (alla).

Ajanvarauksen aukioloajat: ma-to klo 9-12 ja klo 13-15 sekä pe klo 9-12 (suljettu itsenäisyyspäivän aattona sekä joulun ja juhannuksen aatonaattoina).

Käynnit SOS-kriisikeskuksessa ovat maksuttomia ja luottamuksellisia - työntekijöitä sitoo vaitiolovelvollisuus. SOS-kriisikeskuksen työntekijät ovat kriisityöhön koulutettuja sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia.

Ajanvaraus sähköisen kalenterin kautta

Aika etävastaanotolle varataan ajanvarauskalenterista.

Jos kalenterissa ei ole vapaita aikoja, voit ottaa yhteyttä puhelimitse (09) 4135 0510 tai yhteydenottolomakkeella ajan varaamiseksi.

Voit varata 60 min maksuttoman video- tai puheluajan kriisityöntekijälle, jos sinulla on vaikea elämäntilanne tai kriisi. Huomioithan, että emme voi antaa apua mielenterveysdiagnoosin hoitoon tai lääkitykseen liittyen.

Tapaamiset toteutetaan Microsoft Teams -sovelluksella. Kriisityöntekijä soittaa sinulle ajanvaraukseen liittyen ennen sähköpostiisi lähetettävää varausvahvistusta. Ilmoitathan siis puhelinnumerosi ajanvarauksen yhteydessä.

Lähetämme sähköpostiisi Teams-linkin varausvahvistuksena ajastasi. Jatkoajoista voit sopia ensimmäisen kerran jälkeen suoraan työntekijän kanssa.

Keskusteluapua saa myös Kriisipuhelimesta 09 2525 0111 (auki 24/7) sekä Solmussa-chatista ma, ke ja to klo 15-19 sekä ti klo 15-17, tukinet.net

  • KRIISIVASTAANOTTO / Crisis service for foreigners (09) 4135 0510
  • Ajanvaraus ma-to klo 9-12 ja 13-15 sekä pe klo 9-12  / Appointments call Mon-Thu 9-12 and 13-15, Fri 9-12 (suljettu itsenäisyyspäivän aattona sekä joulun ja juhannuksen aatonaattoina)
  • Tietoa mielenterveyden ongelmista maahanmuuttajille venäjäksi, somaliksi, soraniksi ja arabiaksi

 

SOS-kriisikeskus

Maistraatinportti 4 A, 4. kerros
00240 Helsinki
Karttalinkki: Google Maps
sos-keskus@mieli.fi
SOS-kriisikeskuksen henkilökunnan yhteystiedot 

 

Asiakaspalaute

Olitko asiakkaana SOS-kriisikeskuksessa? Auta meitä kehittämään palveluitamme ja anna palautetta.

Vapaaehtoiseksi SOS-kriisikeskukseen

Helsingin SOS-kriisikeskuksessa koulutetut vapaaehtoiset toimivat pääasiassa päivystäjinä kriisipuhelimessa ja Tukinetissä. Vapaaehtoisten toiminnan tavoitteena on tukea kriisin kokeneita tai muuten vaikeassa tilanteessa olevia.  Lue lisää vapaaehtoistoiminnasta ja SOS-kriisikeskuksen vapaaehtoiseksi hakeutumisesta.

Yhteystiedot

SOS-kriisikeskus

(09) 4135 0510Maistraatinportti 4 A, 4. krs, 00240 Helsinki

Outi Ruishalme
Johtaja, kriisikeskustoiminnot
Kriisityö

+358 40 542 6164Maistraatinportti 4 A, 4. krs, 00240 Helsinki

Reija Tuomisalo
SOS-kriisikeskuksen päällikkö

+358 40 555 8491Maistraatinportti 4 A, 4. krs, 00240 Helsinki