Siirry sisältöön

MIELI ry heinäkuussa: kriisiauttaminen ja mediapalvelut palvelevat

Mieli ry:n kriisiapu toimii heinäkuussa lähes normaaliin tapaan ja viestinnän päivystäjät auttavat mediaa löytämään asiantuntijoita. …

Mieli ry:n kriisiapu toimii heinäkuussa lähes normaaliin tapaan ja viestinnän päivystäjät auttavat mediaa löytämään asiantuntijoita. Alla on listattuna muutamia ydintietoja heinäkuun osalta.

Kriisipuhelin
• 09 2525 0111 suomeksi 24/7
• 09 2525 0112 ruotsiksi
• 09 2525 0113 arabiaksi ja englanniksi
Ruotsinkielisen sekä arabian- ja englanninkielisen linjan aukioloajat: www.mieli.fi/kriisipuhelin

Sekasin -chat
Sekasin -chat on MIELI ry:n ja SPR:n koordinoima sekä lukuisten toimijoiden yhteistyössä ylläpitämä valtakunnallinen chat- palvelu, joka on suunnattu 12-29 -vuotiaille nuorille.
Aukioloajat:
ma-pe 9-24 ja la-su 15-24
www.sekasin.fi/

Sekasin Gaming
Sekasin Gaming ylläpitää discordissa verkkoyhteisöä nuorille. Toimintaa 24/7.
https://discord.com/invite/sekasin

Tukinet
Tukinetissä toimii reaaliaikainen, aikuisille suunnattu Solmussa -chat ma ja ke klo 15-19 sekä ti ja to klo 15-17 sekä Mieli-tukisuhde, jonka kautta on mahdollisuus käydä oman auttajan kanssa keskustelua maksimissaan 6 kk. Tämän lisäksi eri toimijat järjestävät Tukinetissä eri aiheista yksilö – ja ryhmächatteja. Tukinet on MIELI ry:n ylläpitämä verkkosivusto, jossa on mukana yli 100 järjestöä.
https://tukinet.net/

Itsemurhien ehkäisykeskus
Tarjoaa apua ja tukea itsemurhaa yrittäneille sekä itsemurhaa yrittäneiden ja itsemurhan tehneiden läheisille Helsingissä ja Kuopiossa. Itsemurhien ehkäisykeskuksen sivut.

Ajanvaraus asiakasvastaanotolle: Helsinki puh. 0800 980 30 (ma-to klo 9-12) muina aikoina puhelinvastaaja, johon voi jättää yhteydenottopyynnön tai sähköpostitse iek@mieli.fi sekä Kuopio puh. 017 262 7733 (ma-to klo 8-10)

SOS-kriisikeskus
Pääkaupunkiseutua palvelevasta SOS-kriisikeskuksesta voi varata keskusteluajan kriisityöntekijälle, jos on vaikea elämäntilanne tai kriisi. Maksutonta keskustelutukea voi saada noin 5 kertaa. Keskusteluaika voidaan toteuttaa kasvokkain kriisikeskuksessa Länsi-Pasilassa, puhelimitse tai videoyhteydellä.

Kriisikeskus ei voi auttaa, jos asia koskee lääkitystä tai mielenterveysdiagnoosin hoitoa, vaan silloin on otettava yhteyttä omaan terveyskeskukseen tai muuhun hoitotahoon.
Ajanvaraus vastaanotolle puh. 09 41350 510 ma-to klo 9-12 ja 13-15 sekä pe klo 9-12.
Lisäksi syksyllä alkaa erilaisia vertaistukiryhmiä muun muassa läheisensä menettäneille, vertaistukiryhmiin on jatkuva haku.

Kriisikeskusverkosto
MIELI ry:n kriisikeskusverkostoon kuuluu 22 kriisikeskuskusta, joiden yhteystiedot löytyvät linkin kautta. Kriisikeskukseen voi hakeutua ilman lähetettä varaamalla ajan suoraan kriisikeskuksesta ja siellä voi halutessaan asioida myös nimettömänä. Kriisikeskuksen palvelut ovat asiakkaalle maksuttomia.

Mieli ry:n viestintä palvelee mediaa koko heinäkuun. Voit ottaa suoraan yhteyttä päivystäjään tai laittaa viestisi osoitteeseen viestinta@mieli.fi.
Heinäkuussa päivystävät:
• 1.7.- 10.7.2020 Ellen Tuomaala: etunimi.sukunimi@mieli.fi tai puh. 050 590 2052
• 13.7.- 22.7.2020 Leena Kasurinen: etunimi.sukunimi@mieli.fi tai puh. 044 286 9092
• 23.7.- 31.7.2020 Kirsi Maunula: etunimi.sukunimi@mieli.fi tai puh. 041 543 8286

Sivua muokattu 20.12.2021


Sisältö liittyy seuraaviin aihealueisiin: