Mielinauha-kampanja 2024: Jokainen mieli tarvitsee lohtua
Tämän vuoden kampanjan teemana on lohtu. Jokainen meistä tarvitsee joskus lohtua. Lohdun sanoma korostuu tässä ajassa. Jokainen meistä voi antaa toiselle lohtua, kuuntelemalla, olemalla läsnä ja auttaa tarvittaessa avun äärelle.
Mielinauha-kampanja järjestetään vuonna 2024 jo seitsemättä kertaa. Kampanjaan voi osallistua kantamalla vihreää Mielinauhaa ja lahjoittamalla.
”Ymmärrän kokemuksesta, miten tärkeää on saada tukea silloin, kun on tosi paha paikka. Haluan kannustaa siihen, että ihmiset uskaltaisivat pyytää apua, koska siinä ei ole mitään noloa tai hävettävää.”
Samu Haber
”Halusin Mielinauhan viestivän, että pienikin lohdun saaminen voi olla supertärkeää sille ihmiselle, joka tarpoo omassa usvassaan. Se voi olla sana, lause tai kosketus, joka viestii, ettet ole yksin. Tässä ajassa on niin paljon eripuraa. Siksi haluan sanoa, että empatian ja toisen ymmärtämisen kautta, voi tehdä hyviä asioita. Valitsin kuvaksi kaksi lihavaa halaavaa hahmoa, koska halusin ujuttaa nauhaan oman jälkeni. ”
Osallistu Mielinauha-kampanjaan
- LAHJOITA – Lahjoittamalla tuot lohtua elämän kriisien keskelle
Tekstaa MIELI numeroon 16499 (10 €)
MobilePaylla numeroon 50705
Verkossa osoitteessa mielinauha.fi
- Osta Mielinauha – Näytä tukesi ja kanna vihreää Mielinauhaa
Mielinauhoja myyvät S-ryhmän kaupat, Tokmanni, Finnkinon elokuvateatterit ja Espresso Houset
Mielinauha on MIELI ry:n kampanja, jolla kerätään 3.4.–30.6.2024 varoja mielenterveyden edistämiseen ja kriisityöhön Suomessa. MIELI ry tarjoaa matalan kynnyksen tukea ja apua vaikeissa elämäntilanteissa puhelimessa, kasvokkain ja verkossa. MIELI Kriisipuhelin päivystää suomeksi 24 tuntia vuoden jokaisena päivänä. Teemme myös edistävää mielenterveystyötä, jotta yhä useampi osaisi vahvistaa omaa ja läheistensä mielenterveyttä. Vahva mielenterveys suojaa vaikeassa elämäntilanteessa ja helpottaa kriisistä selviytymistä.
Viestintää koskevissa kysymyksissä mediaa pyydetään olemaan yhteydessä MIELI ry:n viestintään: jutta.kajander@mieli.fi. Samu Haberia koskevat haastattelupyynnöt ja mediayhteydenotot Comusic: mikko@comusic.
Lisätietoa 3.4. alkaen: mielinauha.fi
#mielinauha #mielenterveys
Kampanjan takana:
Tilaaja: MIELI Suomen Mielenterveys ry
Toteuttajat: Kaski Creative Agency, valokuvaaja Janita Autio, Videotuotanto Elias Koskinen ja MIELI ry
Mielinauha-yhteistyöyritykset: Tokmanni, S-ryhmän ruokakaupat (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku), Sokos Emotion, ABC-asemat, Keiju, FAST, Espresso House, Kingis, Vitamin Well, Myssyfarmi, Airam, Finnkino, Suomen Messut, Radio Nova, MTV3 ja Clear Channel.
Jokainen mieli tarvitsee lohtua
Maailman kriisien ja taloudellisen tilanteen myötä erityisesti kriisityön ja nuorten mielenterveystyön tarve on kasvanut. Lahjoittamalla autat ehkäisemään mielenterveyden ongelmia ja vahvistat kaikenikäisten mielenterveyttä Suomessa.
Sivua muokattu 4.4.2024