Siirry sisältöön
Mielenterveyden käsi kuvaa mielen hyvinvointiin vaikuttavia arjen valintoja

Mielenterveyden käsi kuvaa mielen hyvinvoinnista huolehtimista arjessa. Se auttaa tunnistamaan omia fyysisiä ja psyykkisiä voimavaroja, huolehtimaan niistä ja vahvistamaan niitä.

Liikunta ja kehon kuunteleminen

Liikunta on osa kokonaisvaltaista hyvinvointia. Sen avulla voidaan hallita stressiä, parantaa unen laatua ja helpottaa nukahtamista. Säännöllinen liikunta luo pohjan terveelle elämälle ja elämäntavoille.

Millainen ruoka on hyväksi?

Hyvä ruoka tuottaa hyvää mieltä. Oikeanlainen ja oikearytminen ravitsemus auttaa jaksamaan ja lisää hyvinvointia. Ruoan valmistaminen ja nauttiminen perheen tai ystävien kanssa on yhdessäoloa parhaimmillaan.

Rentoutuminen palauttaa voimia

Rentoutuminen hoitaa mieltä ja kehoa monella tapaa. Se vähentää kuluttavia jännitystiloja ja tehostaa kehon voimavarojen palautumista. Rentoutumista voi harjoitella.

Stressi kuuluu elämään

Stressi voi parantaa keskittymistä ja tehostaa suorituskykyä, mutta pitkittyessään siitä syntyy nopeasti terveysriski. Stressiä voi kuitenkin hallita.